Budowanie wizerunku produktów

Obecnie, przy niezwykle konkurencyjnych rynkach, aby sprzedaż produkt, konieczne jest zapewnienie nie tylko jego odpowiednio wysokiej jakości, ale również i właściwe przedstawienie go potencjalnym klientom. Z tego też powodu coraz większą rolę odgrywa w firmach PR, który staje się częścią działań promocyjnych i marketingowych i staje się znaczącym elementem tego typu przedsięwzięć, ponieważ jest on ważny dla klientów.

Składowe PR-u produktowego

pr produktowyW zależności od tego, jaki produkt chcemy promować wśród klientów, PR, jaki będziemy dookoła niego tworzyć, będzie składał się z różnych elementów. Inny PR produktowy zaprezentujemy w przypadku produktów zaliczających się do najnowszych technologii, inny zaś w przypadku produktów spożywczych czy też kosmetyków. Nie ma w tym niczego zaskakującego, ponieważ PR produktowy zawsze opiera się na konkretnych cechach produktu i stara się je uwypuklić w świadomości klienta jako unikatowe. W przypadku technologii będą to więc wszystkie rozwiązania świadczące o innowacyjności, niezawodności, ale coraz częściej również i o produkcji nie wpływającej negatywnie na środowisko. Jeśli chodzi o kosmetyki, coraz więcej osób zwraca uwagę na to, jakim składem się one charakteryzują – poszukując takiego, który będzie możliwie jak najbardziej naturalny, a także i na to, jakie opakowania wykorzystywane są do zapakowania danego kosmetyku.

PR, który kreowany jest dookoła produktu musi być spójny, a także komunikowany odpowiednimi kanałami, by możliwe było dotarcie do odpowiednich grup docelowych. Jeśli zależy nam na tym, by młode osoby dowiedziały się o właściwościach produktu i polityce, jaką prowadzimy względem niego, dobrym medium będą wszelkiego typu media społecznościowe. W przypadku tradycyjnych kanałów wciąż sprawdza się telewizja.